מתכון חזה עוף מתובל עם אורז ובצל סגול:

מיצי ירקות

קטגוריה ראשית > תזונה נכונה > אבות המזון, ירקות ופירות > קונים בריא > אוכל בריא > קונים בריא > חוות בריאות, ניקוי וצום > מאמרים נבחרים

מאת:ורד לב היא נטורופתית N.D

ערב חורפי, גשום וקר ופתאום מציע לי אישי כוס מיץ ירקות סחוטרי.
- למה לא? אמרתי
- מה אפשר לסחוט?
- (אחרי הצצה במקרר) גזר, קולרבי וברוקולי!
- נשמע נפלא
- ואל תשכח קצת ג'ינג'ר
יצא בצבע חום ירקרק לא הכי אטרקטיבי, אני חייבת לומר, אבל הטעם……..ממממממ ממש גזר, קולרבי וברוקולי. מעולה! טוב, הוא שכח את הג'ינג'ר הפעם, אבל כדאי לכם!


למה מיצי ירקות?

מיצי ירקות מכילים את כל הטוב שיש בירקות ובכמות גדולה יותר מזו שנוכל ממש לאכול.
הם עשירים בויטמינים, מינרלים, אנזימים, מים איכותיים ביותר ובמיצים ירוקים (עשב חיטה, עשב שעורה ועלים ירוקים למיניהם) יש גם כלורופיל.
מאחר ובתהליך הכנת המיץ נשארים הסיבים התזונתיים מאחור, מתקבל משקה הנספג בקלות רבה במערכת העיכול, מה שהופך אותו לאידאלי לא רק לאנשים בריאים, אלא גם לאנשים עם בעיות בריאותיות שונות ולאנשים בתהליכי החלמה. עקב כך משתלבים המיצים בתכניות ריפוי רבות לחולי סרטן, לחולים במחלות מעיים למיניהן, בתכניות ניקוי תזונתיות, לאוכלוסיה מבוגרת, לילדים ועוד.

את זאת מבינים גם בדוכני המיצים האופנתיים למיניהם ובתפריטי המיצים בג'וס בר'ס למיניהם מככבים היום מיצי גזר, סלרי, סלק, עשב חיטה, ברוקולי ועוד, לפי העונה והביקוש.

איך עושים את זה?

עם מסחטת מיצים.
יש מסחטות שונות לצרכים השונים. חשוב להקפיד שהמסחטה שיש לכם מתאימה לסחיטת מיצים קשים ולא רק לפירות רכים. הסטנדרט הוא מסחטות של מיץ גזר, הן בד"כ יכולות למצמץ הכל.

מה הולך עם מה? ולמה?

וואהו, השילובים הם אינסופיים וכאמור כדאי שיהיו בהתאמה לטעם ולעונת השנה.
חשוב לי לציין שאם מדובר בתהליכי החלמה, ריפוי (ובכלל, לטעמי) חשוב שהירקות יהיו אורגניים, כדי למנוע כניסה של כמות גדולה של רעלים לדם.

מיץ גזר- טוב, זה קלאסי, נכון? מי לא מכיר? מי לא שתה כבר מיץ גזר אי פעם בחייו (גם הבת שלי 'מתה' על המיץ הזה). יש בו שפע של ויטמינים ומינרלים, במיוחד בטא קרוטן. הוא חשוב לניקוי מערכת העיכול והכבד ומסייע למניעה וריפוי מסרטן.
הוא יכול לשמש כגורם מאזן לכל תערובת מיצים בשל טעמו המתוק והמובהק.

מיץ סלק- חשוב לניקוי הכליות ובניית הדם. יש בו ברזל איכותי ביותר הנספג בגוף בקלות. טוב לשילוב בקוקטייל מיצים (יש אפילו לקנות).

מיץ סלרי- מכיל מליחות טבעית ולכן עוזר לאזן קוקטילי מיצים ומוסיף להם טעם. עוזר להפחתת התשוקה למתוק ומסייע בירידה במשקל. מסייע לספיגת מינרלים בגוף.

מיץ עשב חיטה- רק על המיץ הזה אני יכולה לכתוב מאמר ארוך- ארוך, כי באמת יש לו כ"כ הרבה תכונות ריפוי. החל ממניעה וטיפול של סרטן, הוצאת רעלים מהגוף ומהכבד, דרך איזון משק הסוכר, הפחתת התאבון, וכמובן הכי חשוב- בוסט אנרגטי רציני ביותר!
אפשר לשתות אותו כמיץ בפני עצמו (1/4 כוס על הבוקר על קיבה ריקה) או בשילוב עם מיצים אחרים. אפשר להשיג גם קפוא.

מיץ מלפפון- מכיל מים איכותיים ועוזר לפעילות הכליות, חשוב לעור.

מיץ ברוקולי- מכיל כמות גבוהה של ויטמין C וחומרים אנטי סרטניים חזקים במיוחד.

מיץ כרוב- עוזר לירידה במשקל ולחיזוק כללי, אנטי סרטני ועוזר למצבי עצירות.

ואפשר עוד: חסה, פלפלים, קולרבי, כרובית, פטרוזיליה, בצל, דלעת, בטטה ועוד ועוד. כדאי להוסיף במינון נמוך ירקות בעלי טעם דומיננטי.

שילובים מוצלחים: גזר+סלק+ סלרי, גזר+ברוקולי+קולרבי, עגבניה+מלפפון+גזר+פטרוזיליה, גזר+פטרוזיליה/ כוסברה, גזר+עשב חיטה+ ברוקולי.

אפשר להוסיף מעט ג'ינג'ר לטעם ולשיפור אפקט הניקוי (מתאים במיוחד בחורף) ואפילו תפוח או אגס לעידון הטעם.

אז יאללה, שחקו עם זה וספרו לי איזה מיץ עשה לכם את זה.

 

ורד לב היא נטורופתית N.D., מדריכת הנקה ואם ל-2.
עוסקת ביעוצים פרטניים בתחומי הנטורופתיה, תזונה והנקה. מקבלת מטופלים בקליניקה בכרכור ועורכת ביקורי בית לפי הצורך.
כמו כן נותנת הרצאות וסדנאות בתחומי הנטורופתיה, תזונה, הנקה, ריפוי ובריאות (הכנה להנקה, תזונה לנשים בהריון, תזונת מניקות, המעבר למוצקים, תזונה בהתאם לעונות השנה, איך לאכול נכון, מפגשי בישול בריא ועוד).
מנהלת פורומים בנושאים אלו: "נטורופתיה למשפחה"http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ForumsII.asp?ForumID=13687 "הריון בראי הרפואה המשלימה" http://beok.msn.co.il/SelectedForum.aspx?ForumID=45 וכותבת מאמרים רבים בנושאים אלו.
ליצירת קשר: 052-8527755 veredudu@013.net.il 

לא ניתן להגיב למאמר זה.